بمبئی: ثروتمندترین مرد هند قصد دارد گران‌ترین خانه جهان را در شهری بسازد که نیمی از جمعیت آن فقیرهستند.

expensive building

موکش‌آمبانی رئیس یک شرکت بزرگ با 27‌میلیارد سرمایه به‌تازگی دستور ساخت خانه‌ای 27‌طبقه را داده است که به‌احتمال زیاد رکورد گران‌ترین خانه جهان را خواهد شکست. در نقشه ارائه‌شده برای این ساختمان 6‌طبقه پارکینگ در نظر گرفته شده است.

یک سالن سینما با ظرفیت 50 ‌نفر و باغی از درخت‌های تزئینی، بخش دیگری از این خانه هستند. بر فراز این ساختمان هم سکویی در نظر گرفته شده است که امکان فرود همزمان 3‌بالگرد را مهیا می‌کند. تخمین زده می‌شود که هزینه ساخت این خانه به‌همراه تجهیزات و زمین آن به‌بیش از یک‌میلیارد دلار برسد.

رکورد ساخت تونل شکسته شد

برن: مهندسان سوئیسی سرانجام با پایان عملیات حفاری طولانی‌ترین تونل راه‌آهن جهان، جشن این رکوردشکنی را برگزار کردند. عملیات حفاری این تونل که 57‌کیلومتر طول دارد و از زیر کوه‌های آلپ می‌گذرد بیشتر از 14‌سال طول کشیده است. در شرایط عادی، قطارها می‌توانند با سرعت ۲۵۰کیلومتر در ساعت در این تونل حرکت کنند.

این مسئله باعث خواهد شد که برای‌نمونه مسافران بتوانند فاصله بین شهرهای زوریخ در سوئیس تا میلان در ایتالیا را طی یک‌ساعت و ۳۰دقیقه طی کنند. پیش از این رکورد طولانی‌ترین تونل راه‌آهن جهان در اختیار ژاپنی‌ها بود. تونل 9/53‌کیلومتری سیکان در ژاپن که 2‌جزیره هونشون و هوکیادو را به‌هم وصل می‌کند یکی از افتخارات حمل‌و‌نقل این کشور به‌حساب می‌آید.

ساخت ماکت با مواد‌غذایی

لندن : نمایشگاه آثار یک‌مرد انگلیسی این روزها حسابی نظر مردم این کشور را به‌خود جلب کرده است. کارل‌وارنر،که علاقه شدیدی به‌غذا خوردن دارد تمامی ماکت‌های خود را از روی مناظر طبیعی اما با استفاده از مواد‌غذایی درست کرده است. یکی از آثار مورد‌توجه این نمایشگاه ماکت عبور یک قطار از جلوی یک دریاچه به‌حساب می‌آید که به وسیله شکلات و بیسکوئیت ساخته شده است.

این هنرمند 47‌ساله همچنین ماکت یک روستا را فقط با استفاده از تکه‌های انواع گوناگون کالباس ساخته است. ماکت دیگری از منظره طلوع خورشیددر یک زمین کشاورزی هم وجود دارد که در آن فقط پنیر‌و سیب‌زمینی به‌کار رفته است. قرار است تصاویر این آثار به‌زودی در کتابی با عنوان مناظر خوراکی‌ها منتشر شود.

نجات تخم‌مرغ گرد از نیمرو شدن

لندن: سرآشپز هتلی در انگلیس توانست یک تخم‌مرغ عجیب را از خطر شکسته‌شدن نجات دهد! قضیه از این قرار است که کارکنان آشپزخانه این هتل مشغول تهیه صبحانه میهمان‌ها بودند که سرآشپز متوجه تخم‌مرغی شد که گرد بود! این سرآشپز می‌گوید: من با‌وجود بیشتر از 20سال آشپزی چنین چیزی را ندیده بودم؛ به‌همین خاطر به‌سرعت دویدم و این تخم‌مرغ بی‌مانند را از دست یکی از کارکنانی که می‌خواست با آن نیمرو درست کند نجات دادم.

این سرآشپز که سابقه شکستن صدها‌هزار تخم مرغ را دارد قصد دارد این تخم‌مرغ عجیب و گرد را به‌عنوان یادگاری در خانه‌اش نگهداری کند. هر چند وی از کشف خود خیلی هیجان‌زده شده است اما کارشناسان می‌گویند تخم‌مرغ های با شکل‌های غیر‌عادی در جهان تعدادشان خیلی کم نیست.

کد خبر 118527

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز